یک طراحی عالی متناسب با محیط اداری شما

یک طراحی عالی متناسب با محیط اداری شما

در اکثر ادارات وضعیت دکوراسیون ها اصلا خوب نیست و یه حدی افتضاح میباشد. و همه ی ما در ادارات دولتی احساس خستگی و عصبی بودن داریم چراکه همه ی رنگ ها طوسی و تاریک است و آدم احساس میکند وارد مکان های اداری کشور جنگ زده شده است. به همین منظور برای شما که به فکر ارباب رجوع  و راندمان کاری بالا هستید و دلتان نمیخواهد کسی در دفتر شما احساس خستگی کند نکاتی آماده کرده ایم که بعد از اعمال باعث شگفتی شما خواد شد.

طراحی داخلی در محیط کاری یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر بهره‌وری کارکنان به حساب می‌آید که متاسفانه در ایران خیلی به آن توجه نمی‌شود. این نکته به خصوص برای استارت‌آپ‌ها که خود را گونه‌ای مدرن از سازمان می‌دانند اهمیت زیادی پیدا می‌کند. با ما همراه باشید تا با سه توصیه برای بهبود طراحی داخلی محیط استارت‌آپ‌ها آشنا شوید. تعداد زیادی از کسب‌و‌کار‌های موفق در زیرزمین و پارکینگ شروع شده‌اند و بعد از کسب سرمایه و در مرحله‌ی رشد به محیط‌های اداری بزرگ‌تر رسیده‌اند. با این حال روحیه‌ی استارتاپی خود را حفظ کرده‌اند و محیط کاری جدید خود را نیز صمیمانه طراحی می‌کنند.

یک طراحی عالی متناسب با محیط اداری شما

نتایج یک تحقیق توسط انجمن طراحان داخلی آمریکا نشان می‌دهد که طراحی محیط اداری یکی از سه عامل موثر بر کارایی و رضایت شغلی به حساب می‌آید. همچنین ۳۱ درصد افرادی که از شغل خود رضایت داشتند در محیط کاری خوبی کار می‌کردند و ۵۰ درصد افرادی که به دنبال یک شغل جدید بودند کار ایده‌آل خود را همراه با محیط اداری مناسب می‌دانستند. این تحقیق بازگو کننده‌ی آن است که تا چه حد محیط کاری برای کارکنان اهمیت دارد.

۴ توصیه‌ی مهم برای بهتر کردن طراحی داخلی محیط کاری آشنا خواهید شد. بنابراین می‌توان با درست کردن محیط، امید به تمرکز بر مسائل اساسی‌تر در حین کار را داشت.

۱. برای طراحی فضای اداری تمام کارمندان را به همکاری دعوت کنید

زمانی که به دنبال طراحی فضای اداری استارتاپ خود هستید از تمامی کارکنان و همکاران خود استفاده کنید و ایده‌ها و نظرات آن‌ها را جویا شوید. در بیشتر مواقع این افراد به دلیل درگیری دايمی با کار، دانستن دقیق فرآیند‌های کاری و نیاز‌های فعلی و آتی خود پیشنهادات خیلی خوبی ارائه می‌دهند. بنابراین در جلسات طوفان مغزی یا نظرسنجی می‌توان از حضور تمام کارمندان بهره برد. طراحی فضای کاری نباید تنها ایده‌ی یک نفر باشد. فضای کار جایی است که تمامی افراد با فرهنگ خودشان در کنار هم برای رسیدن به یک هدف مشخص کار می‌کنند. تشویق به کار و ایجاد روحیه‌ی نشاط آور از اهداف اصلی طراحی فضای اداری است.

۲. نیازمندی‌های آتی باید مدنظر قرار گیرند

در سال ۱۹۹۸ مجموعه استارت‌آپ‌های آمریکایی نزدیک به ۶۳ درصد سود سالیانه دست پیدا کردند و در سال ۲۰۱۴ نرخ رشد مرکب سالانه‌ی استارت‌آپ‌های آمریکایی نزدیک به ۸۵ درصد بود. این آمار نشان می‌دهد که استارت‌آپ‌ها معمولا فرآیند رشد بسیار چشم‌گیری دارند و در این فرآیند مسلما نیاز به نیروی انسانی هم یک امر مهم تلقی خواهد شد. بنابراین علاوه بر نیازهای فعلی در طراحی محیط اداری باید به نیا‌ز‌های آینده هم نگاه کرد.

استارت‌آپ جالبی در آمریکا به وجود آمده که ایده‌ی مبلمان به عنوان سرویس، FaaS، را به دنیای محصولات اداری وارد کرده است. هدف Swivelfly کاهش هزینه‌های مبلمان و تجهیزات اداری استارت‌آپ‌ها است. شرکت‌ها در سال چندین بار هزینه‌های مبلمان و طراحی داخلی پرداخت می‌کنند، این گروه با شناسایی این نیاز با راه‌اندازی سرویس خود، مبلمان را به استارت‌آپ‌ها اجاره می‌دهد. بنابراین استارت‌آپ‌ها می‌توانند هزینه‌های خود را در مقاطع زمانی مختلف مدیریت کنند.

۳. طراحی محیط کار باید در راستای اهداف کلی استارت‌آپ باشد

یک طراحی عالی متناسب با محیط اداری شما

هدف نهایی طراحی فضای داخلی رسیدن به کارایی در محیط کاری است اما نباید از ویژگی‌های دیگر محیط که بازگو کننده‌ی فرهنگ، عادات، رسوم و داستان برند شماست به سادگی گذشت. با این کار نیرو‌های جدید به سرعت با محیط جدید آشنا می‌شوند و فرآیند آموزش آن‌ها احتمالا کمتر طول بکشد. در بسیاری از استارت‌آپ‌های موفق اتاق‌های کاری را نام‌گذاری می‌کنند. نام‌هایی چون شخصیت‌های محبوب فیلم و بازی یا شیرینی و غذاهای مختلف هر کدام از این اسامی می‌توانند نوع نگاه شما به کار و فرهنگ کاری خود را بیان کنند.

۴- انعطاف‌پذیری

فرآیند رشد یک استارت‌آپ تنها محدود به فروش و افزایش مشتری‌ نیست، طی این فرآیند هر شرکت از نظر ابعاد نیز افزایشی را تجربه می‌کند و باید نیرو‌های انسانی بیشتری را به خود جذب کند. همچنین استارت‌آپ‌ها باید پذیرای تغییرات مداوم برای رسیدن به بهره‌وری بالاتری باشند. فضای داخلی باید طوری باشد که نوآوری را در فرد تشویق کند تا مسائل جدید و پیچیده را حل کند. به علاوه فضای کاری باید چالش‌های بیشتری را برای فرد رقم بزند تا روش‌های کاری خود را متفاوت‌تر انجام دهد. در خیلی از استارت‌آپ‌ها اتاق‌ها حذف و مدیریت در کنار دیگر کارمندان به کار مشغول می‌شود.

myportal

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

مطالب پیشنهادی