تا چه اندازه با تاریخچه کمپانی‌های معروف دنیا آشنا هستید؟

شما در مورد صنعت مد و پوشاک چه میزان اطلاع دارید. معروفترین برندهای دنیای پوشاک و مد لباس را در این بخش به شما معرفی خواهیم کرد. از جمله آن ها می توانیم به لوییس ویتون، پرادا، هرمس، پیر کاردن، روبرتو کاوالی و بولگاری اشاره کنیم.

صفر تا صد معروف‌ترین‌ها

اگر علاقه‌مند به صنعت گسترده مد و پوشاک باشید، قطعا با کمپانی‌های معتبر این حوزه هم آشنایی دارید. همه می‌دانیم کسب اعتبار در دنیایی که در آن هر روز شاهد تولید کالاهای جدید هستیم، کار آسانی نیست. برای این که با اسم‌ورسم‌دارهای این حوزه در دنیا بیشتر آشنا شوید، این صفحه‌ها را از دست ندهید.

**

۱٫لوییس ویتون

Louis Vuitton

 

یکی دیگر از مارک‌های محبوب فرانسوی لوییس ویتون است. این کمپانی‌ عینک آفتابی، کالاهای چرمی، ساعت و کفش تولید می‌کند. این شرکت در سال ۱۸۵۴ توسط یک نجار تأسیس شد. لویی با ساختن چمدان، کیف، ساک سفری و وسایل موردنیاز مسافرت نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت. در سال ۱۸۹۲ لویی ویتون درگذشت و مدیریت شرکت به پسرش واگذار شد.

 

۲٫پرادا

Prada

 

پرادا یکی از مارک‌های پرطرفدار در جهان است. این کمپانی توسط یکی از آیکون‌های مد به نام ماریو پرادا تأسیس شد و سال‌هاست که لوازم جانبی چرم، کلاه و کفش تولید می‌کند. پرادا تولیدکننده تخصصی عینک، چرم، کفش، چمدان و کیف دستی است که به‌وسیله ماریو پرادا و برادرش در سال ۱۹۱۳ میلادی تأسیس شده است. دفتر مرکزی پرادا در میلان ایتالیاست.

۳٫هرمس

Hermes

 

هرمس یک کمپانی فرانسوی است که در زمینه تولید خیره‌کننده‌ترین کیف‌ها و روسری‌ها فعالیت می‌کند.

هرمس یک مارک لوکس فرانسوی است که در سال ۱۸۳۷ شروع به کار کرده. این شرکت بیشتر در زمینه تولید چرم، اکسسوری، پوشش‌های خانه، لوازم آرایشی و جواهر و ساعت فعالیت دارد. این کمپانی توسط تیری هرمس تأسیس‌شده و اوایل فقط وسایل مربوط به قفل اسب در کالسکه را تولید می‌کرد. برای همین هم در طراحی لوگو آن از کالسکه استفاده شده است.

۴٫پیر کاردن

Pierre Cardin

 

طراحی فرانسوی با اصلیت ایتالیایی است. این طراح مشهور که سال‌ها برای کریستین دیور کار می‌کرده، بنیان‌گذار سبکی پیشرو در مد است و عمده‌ طرح‌های معروف او طرح‌هایی هندسی هستند. تولیدات این کمپانی در دنیا خیلی لوکس محسوب نمی‌شود و جزو کمپانی‌هایی است که قشر زیادی از مردم می‌توانند از آن خرید کنند.

کاردین در ایتالیا زاده شد. کاردین به‌خاطر سبک طراحی‌اش شناخته شده‌ است. او برای طراحی لباس‌ها از اشکال هندسی بهره می‌جست و اعتقاد زیادی به طراحی لباس زنان نداشت.

 

۵٫روبرتو کاوالی

Roberto Cavalli

 

روبرتو کاوالی متولد فلورانس ایتالیاست. او در یک خانواده هنرمند و اصیل فلورانسی پرورش یافت و در انستیتوی هنری فلورانس تحصیل و تخصص خود را در زمینه رنگ‌آمیزی و نقاشی روی پارچه تکمیل کرد.
روبرتو کاوالی عاشق نوآوری و تجارب نوین است. در دهه‌۷۰ انقلابی را در صنعت رنگ‌آمیزی و نقاشی روی چرم ایجاد کرد و برای به‌نمایش‌گذاشتن هنر نوینش راهی پاریس و مشغول به همکاری با بزرگانی چون Hermès و Pierre Cardin  شد.
در همان سال و برای اولین‌بار کلکسیون لباس‌هایش را به نام خودش در پاریس، رم و میلان روی صحنه می‌برد.
جین‌هایی با استامپ‌های عجیب، لباس‌های چرمی نقاشی‌شده و پارچه‌هایی با طرح پوست حیوانات، همه از نوآوری‌های او هستند.

 

۶٫Bvlgari

بولگاری

 

مؤسس مارک معروف و جهانی بولگاری در یونان متولد شد. سوتیرویو بولگاری پس از گذراندن دوره‌های کارآموزی به‌عنوان طلاساز و نقره‌ساز در سال ۱۸۷۹ به رم رفت و اولین فروشگاه جواهرات خود را در خیابان وایا سیستینا افتتاح کرد. این سبک بیانگر تأثیر هنر کلاسیک و رنسانس بوده و اغلب دارای نقوشی پررنگ و جذاب است که اولین‌بار در موزاییک‌های باستانی مورداستفاده قرار گرفت. جورجیو بولگاری مبتکر تجدید مد و ادغام سکه‌های باستانی به‌صورت قطعات جواهر است.

منبع: مجله زندگی ایده آل

myportal

۲۵ شهریور ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی