بیوگرافی علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی از چادر عشایر تا روسیه ۲۰۱۸

بعد از بازی دیشب ایران پرتغال در دور آخر گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه ومهار پنالتی بهترین بازیکن جهان توسط علیرضا بیرانوند، بیوگرافی علیرضا بیرانوند در رسانه های دنیا درحال انتشار بود تیم دکتر سلام نیز تصمیم گرفت تا بیوگرافی علیرضا بیرانوند رو واسه شما دوستان عزیز بذاره.

بیوگرافی علیرضا بیرانوند؛ کودکی

بیوگرافی علیرضا بیرانوند شبیه خیلی از ایرانی هاست و همه میتوانند با آن همزاد پنداری کنند.بیوگرافی علیرضا بیرانوند رو با کودکی جالبش شروع میکنیم کودکی که در خانواده ای عشایری در لرستان بدنیا آمد. خانواده ی او به همراه گله گوسفند و فرزندانشان به جستوجوی مراتع سرسبز همواره درحال کوچ بودند. علیرضا بیرانوند به عنوان فرزند بزرگ خانواده در جوانی در سنین پایین به چوپانی و مراقبت از گله ی خانواده خود میپرداخت.

خانواده علیرضا بیرانوند وقتی وی۱۲ ساله بود بنا بر مشکلات در حومه ی خرم آباد مرکز لرستان ساکن میشوند. و آنجاست که علیرضا بیرانوند نخستین تجربه فوتبالی خود را به عنوان مهاجم در یکی از تیم های خرم آباد تجربه میکند تا اینکه در یکی از بازی ها دروزبان تیم مصدوم میشود و علیرضا برای اولین بار درون دروازه قرار میگیرد و در این پست خوش میدرخشد با این درخشش همه نگاه ها را به خود معطوف میکند و آنجاست که متوجه میشود تقدیرش با دروازبانی گره خورده است.

پدر علیرضا بیرانوند از علاقه ی پسر بزرگ خود به فوتبال راضی نیست در این باره علیرضا بیرانوند به مجله گاردین گفت:«پدرم می‌خواست کار کنم. حتی یک بار دستکش‌هایم را پاره کرد و بنابراین گاهی مجبور بودم با دست خالی دروازه‌بانی کنم»

بیوگرافی علیرضا بیرانوند

ادامه بیوگرافی علیرضا بیرانوند را با تصمیم بزرگ این بازیکن ادامه میدهیم جایی که از خویشاوندانش پول قرض گرفت تا که برای رسیدن به آرزویش یعنی فوتبال راهی تهران شود. علیرضا بیرانوند به تهران میاد بدون پولی در جیب و مکانی برای خوابیدن. بیرانوند در ابتدا مجبور میشود در خیابان های شهر تهران بخوابد، او بیشتر شب های خود را زیر برج آزادی گذراند.

بیوگرافی علیرضا بیرانوند؛ ورود به تهران و شروع اتفاقات

ادامه بیوگرافی علیرضا بیرانوند با موفقیت های کوچک این بازیکن دنبال میشود پس از مدتی علیرضا بیرانوند در یکی از باشگاه های کوچک تهران به نام وحدت شروع به تمرین میکند و در این باشگاه پدر یکی از همبازی هایش به علیرضا بیرانوند اجازه میدهد در کارگاه پوشاک سازی اش کار کند و شبها هارا در آنجا بگذراند. کمی بعد علیرضا بیرانوند در یک کارواش مشغول به کار میشود به علیرضای قد بلند مسئولیت شست‌وشوی ماشین های شاسی بلند داده میشود گفته میشود علی دایی اسطوره فوتبال ایران از مشتریان ثابت علیرضا بیرانوند بوده و روزی همکارانش او را تشویق میکنند تا با این اسطوره راجع به خودش حرف بزند و از او بخواهد که در این مسیر کمکش کند ولی علیرضای جوان آنقدر کم رو هست که خجالت میکشد با علی دایی سرصحبت را باز کند.

ادامه بیوگرافی علیرضا بیرانوند با شروع پیشرفت های بزرگ او همراه هست روزی که در ۱۶ سالگی با یکی از مربیان تیم دسته یکی نفت تهران ملاقات میکند. این باشگاه به علیرضای جوان فرصت میدهد. اما علیرضا همچنان جایی برای زندگی ندارد و سقف او آسمان است پس به ناچار باشگاه  علیرضا را در نمازه خانه خود جای میدهد. تا اینکه علیرضا بیرانوند در یک پیتزا فروشی مشغول به کار میشود که میتواند آنجا شب های خود را به صبح بگذراند. تا اینکه یک روز مربی بیرانوند به آن پیتزا فروشی می آید و علیرضا که شغلش را از مربی پنهان کرده بود خود را از مربی پنهان کرده و حاضر نمیشود سفارش برای او ببرد در ادامه بیوگرافی علیرضا بیرانوند شاهد فزاز ونشیب های بیشتری خواهیم بود جایی که علیرضا پیتزا فروشی را ترک کرده و دیگر برنمیگردد حالا علیرضا به عنوان رفتگر در شهر تهران مشغول به کار بود.

علیرضا بیرانوند در مقابل این سختی های زندگی سرخم نکرد و عقب نکشید ماند و جنگید ثمره ی این جنگ  ورود به تیم زیر۲۳سال نفت بود و پوشیدن لباس شماره ۱ این تیم بود کمی بعد نفت راهی لیگ برتر میشود و علیرضا بیرانوند به این تیم راه پیدا میکند بزرگترین نقطه قوت علیرضا بیرانوند پرتاب های ۷۰ متری این بازیکن هست که برای اولین بار در مسابقات آسیایی توجه رسانه های جهان را به خود جلب کرد.

بیوگرافی علیرضا بیرانوند ؛ تیم ملی

ادامه بیوگرافی علیرضا بیرانوند ورود به تیم ملی بود که در سال ۲۰۱۵ اولین بازی ملی خود را انجام داد . علیرضا بیرانوند در دور انتخابی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه ۱۲ کلین شیت ثبت کرد اما این پایان کار نبود او اولین بازی تیم ملی مقابل مراکش نیز توانست به این مهم دست یابد و دروازه خود را بسته نگه دارد.

علیرضا بیرانوند در این جام جهانی سد محکمی در برابر حمله های رقیبان ایران از جمله اسپانیا و پرتغال بود. دروازبانی که با وجود دریافت دو گل در این رقابت ها بازیکنان بزرگ را در زدن گل ناکام گذاشت که بزرگترین آنها کریستیانو رونالدو بود که پنالتی این بازکین را دریافت کرد.

بیوگرافی علیرضا بیرانوند

بیوگرافی علیرضا بیرانوند

زندگی علیرضا بیرانوند پراز اتفاقات جالب بود برای این بازیکن جوان و آتیه دار آرزوی موفقیت میکنیم به امید اینکه جایی برای موفقیتی بزرگ تر بیوگرافی علیرضا بیرانوند رو کار کنیم.

بیوگرافی علیرضا بیرانوند

 

در انتهای این مطلب میخوام نظرتون رو به یکی از زیباترین متن ها در خصوص علیرضا بیرانوند و فراز و فرود های زندگی او جلب کنم :

“آن پنج ثانیه ی جادویی”

بعد از اینکه علی بیرانوند مسیر توپ رونالدو را درست تشخیص داد و توپ در میان دستانش آرام گرفت، پنج ثانیه روی زمین دراز کشید. درست مثل مادری که نوزادش را در آغوش میگیرد توپ را به سینه فشرد و چشمانش را بست. این لحظات برای ما که با تمام توان فریاد شادی سر میدادیم پنج ثانیه گذشت، اما برای بیرانوند شاید زمان به اندازه ی دوازده سال کش آمده بود: از چهارده سالگی که به عشق فوتبال از خانه فرار کرد تا بیست و شش سالگی که پا به جام جهانی گذاشت. توی آن پنج ثانیه ی جادویی، بیرانوند حتما روزها و شبهای زیادی را مرور کرده: کار توی کارواش، شبهای بی خوابی در میدان آزادی، فروش نان بربری در غروبهای ماه رمضان، کارگری در مغازه ی خیاطی، شستن ظرف در رستوران به خاطر جای خواب، ساعت پنج صبح و جارو زدن پارکهای پایتخت و…

میدانید، همه ی ما یک روزی، یک جایی آن پنج ثانیه ی جادویی را تجربه خواهیم کرد. زمانی که چشممان را میبندیم و روزها و شبهایی که با سختی و جان کندن گذراندیم را مرور میکنیم. خوش به حال آنهایی که در پنج ثانیه ی جادویی زندگی، توی دلشان میگویند:

“ارزشش را داشت”

متن از مهدی معارف

myportal

۵ تیر ۱۳۹۷

مطالب پیشنهادی