موج جدید آنفولانزای خوکی در ایران + راه‌های پیشگیری از آنفولانزای خوکی

موج جدید آنفولانزای خوکی در ایران + راه‌های پیشگیری از آنفولانزای خوکی

 

آنفولانزای خوکی از سری بیماری های واگیر دار است که اگر به موقع شناسایی و درمان نشود می‌تواند جان افراد را بگیرد، در سالهای گذشته موجی از این بیماری در ایران شیوع پیدا کرد که با هوشیاری مردم و پزشکان از بین رفت و کنترل شد.


به تازگی علائمی از این بیماری در شهر کردستان دیده شده است، معاون علوم دانشگاهی کردستان خبر داد: از بین ۱۸ نفر از کسانی که مشکوک به آنفولانزای خوکی بودند آزمایشات مورد نظر انجام گرفت و در این میان ۱ نفر از آنان به آنفولانزای خوکی دچار شده بود که در حال حاظر تحت مراقبت می‌باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: از سه نفری که دارای علائم شدید تنفسی بودند نمونه برداری آزمایشگاهی گرفته شد و برای بررسی بیشتر نمونه ها به آزمایشگاهی در تهران ارسال شد که جواب ۲ نفر منفی ولی یک نفر مثبت اعلام شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حال عمومی فرد مبتلا خوب است، یادآور شد: علاوه بر این سه نفر از ۱۵ نفر از افراد دیگر غیر از حجاج که دارای علائم این بیماری بودند نیز نمونه برداری شد که جواب تعدادی منفی بود و تعداد دیگری نیز هنوز مشخص نشده است.

بیدارپور با بیان اینکه قبل از اعزام حجاج به سرزمین وحی موارد بهداشتی برای آنها و مسئولان کاروان ها تشریح شد، گفت: همچنین قبل از ورود حجاج به کشور از طریق پیامک به آنان اطلاع رسانی شد که فاصله یک متری را با اطرافیان خود رعایت کرده و از روبوسی و دست دادن با آنان نیز خودداری کنند.

وی در ادامه به علائم ویروس آنفلوآنزای خوکی اشاره کرد و افزود: علائم اولیه مانند سرماخوردگی است اما آنفلوآنزای خوکی با درد شدید عضلانی، سرفه، گلودرد و تب شدید همراه بوده و آبرزیش بینی کمتری دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه این ویروس بیشتر از طریق عطسه و سرفه و دست زدن به اشیا آلوده منتقل می شود از افرادی که دارای علائم این بیماری هستند بویژه حجاج خواست از روبوسی کردن و دست دادن با دیگران خودداری کرده و فاصله حداقل یک متری را با اطرافیان خود رعایت کنند.

وی از مردم خواست ضمن نکات بهداشتی در این مورد به خبرهای غیررسمی و شایعات توجه نکنند ضمن اینکه اگر خبری مبنی بر پخش این ویروس در استان باشد به صورت شفاف از طریق رسانه های معتبر و رسمی اطلاع رسانی خواهد شد.

آنفلوآنزای خوکی بیماری تنفسی خوک‌ها است که از ویروس آنفلوآنزای نوع «A» نشات می‌گیرد.

راه های پیشگیری از آنفولانزای خوکی

درمان آنفولانزای خوکی

mehdiofficial

۲۸ شهریور ۱۳۹۷

مطالب پیشنهادی