کلاهبرداری در نذر اینترنتی/ دستگیری کلاهبرداران + شیوه کلاهبرداری

کلاهبرداری در نذر اینترنتی/ دستگیری کلاهبرداران + شیوه کلاهبرداری

پلیس فتا از دستگیری عده‌ای از کلاهبرداران نذر اینترنتی خبر داد، معاون اجتماعی پلیس فتا گفت عده‌ای با جلب اعتماد مردم از طریق اینترنت برای نذری های جعلی پول دریافت می‌کردند.


این افراد که با تحریک کردن احساسات و عواطف کاربران اینترنتی به آنها وعده نذری می‌دادند و از کم بودن هزینه برای راه اندازی مراسمات خود می‌گفتند از این طریف از مردم پول هایی به عنوان کمک به نیازمندان دریافت می‌کردند ولی کمکی در کار نبودهو

سرهنگ رامین پاشایی افزود:عده ای فرصت طلب در این گونه ایام با شگردهای خاص و ایجاد زمینه اعتمادسازی به خصوص در فضای مجازی به دنبال خالی کردن جیب مردم هستند.

وی خاطرنشان کرد:این عده معمولا با ارائه پیام هایی به خصوص پیام های تصویری با استفاده از تصاویر کودکان و افراد مناطق محروم یا زلزله زده ای که از وضعیت خوبی برخوردار نیستند و با تحریک احساسات مردم و جلب اعتماد به دریافت وجه از مردم مبادرت می کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا گفت:برخی کلاهبرداران نیز با ارائه شماره های عابر بانک و جمع کردن حتی مبالغ اندک از تک تک مردم، سرمایه های مردم را به تاراج می برند.

سرهنگ پاشایی تصریح کرد:در این خصوص تاکنون چندین کلاهبردار دستگیر و پس از طی مراحل قانونی به مقامات قضایی تحویل شده اند.

معاون اجتماعی پلیس فتا اظهار داشت:مردم می توانند در مواجه با این گونه پیام ها یا برخورد با این گونه افراد سودجو مراتب را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا که به صورت ۲۴ ساعته فعال است اطلاع رسانی و پیگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد:آن دسته از مردم نیز که به اینترنت دسترسی ندارند می توانند از طریق تماس با پلیس ۱۱۰ در مورد افراد سوجو و فرصت طلب که در این گونه ایام با احساسات مردم و اعتقادات آنان برای مال اندوزی نامشروع سوء استفاده می کنند اطلاع رسانی کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا گفت:مردم اگر می خواهند در ایام محرم و صفر نذورات به خصوص وجه نقد خود را به افراد بی بضاعت هدیه کنند مراقب ترفندهای افراد سودجو و کلاهبردار باشند و هدایای خود را به سامانه ها و اماکن معتبر هدیه کنند.

کلاهبرداری نذر اینترنتی

mehdiofficial

۲۸ شهریور ۱۳۹۷

مطالب پیشنهادی