دلایل بالارفتن قیمت خودرو چیست؟ + جزئیات افزایش قیمت خودرو

دلایل بالارفتن قیمت خودرو چیست؟ + جزئیات افزایش قیمت خودرو

در هفته های اخیر شاهد بالا رفتن قیمت خودرو به یکباره بودیم اما هیچکس به طور قطع بیان نکرد که دلیل این افزایش قیمت چیست و این قیمت‌های نجومی از کجا آمده است.


در این باره محمدرضا نجفی‌منش دبیر انجمن قطعه‌سازان خودرو این علت افزایش قیمت را شفاف‌سازی کرد و عنوان کرد: علت این افزایش قیمت نبود امکانات برای تولید خودرو و کمبود قطعات خودرو می‌باشد، او همچنین اضافه کرد دلیل عدم فروش محصولات شرکت‌های تولید کننده خودرو همین عدم وجود امکانات و نبود قطعات خودرویی است، یعنی اگر یک خودرو کوچکترین قطعه‌ای نداشته باشد به عنوان خودرو ناقص محسوب می‌شود و امکان عرضه این محصول به مشتری وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه با کمبود قطعه در صنعت خودروسازی روبه‌رو هستیم تصریح کرد: ما در وضعیت خوبی نیستیم چرا که از ترخیص برخی قطعاتی وارد شده در گمرک به علت قوانین و مقررات جلوگیری شده است.

دبیر انجمن قطعه سازان تأکید کرد: مشکل دیگر پرداخت نکردن پول قطعه‌سازان است که آن‌ها نتوانستند قطعه مورد نیاز را تولید کنند. همچنین علت دیگری که به این کمبود قطعه دامن زد، نبود امکان ثبت سفارش توسط قطعه‌سازان بود، به‌دلیل آنکه قطعه‌سازان نتوانستند ثبت سفارش کنند و قطعات مورد نیاز را وارد کنند دچار کمبود قطعه در بازار شدیم.

نجفی‌منش درباره اولویت حل بحران تولید خودرو توسط خودروسازان، افزود: با توجه به شرایط موجود بایستی آن دسته از قطعاتی که خودروسازان و قطعه‌سازان در گمرک دارند ترخیص شود.

با این اقدام بخشی از مشکل تولید خودروی کشور برطرف می‌شود؛ در مرحله بعد باید آن قطعاتی که قطعه‌سازان نتوانستند ثبت سفارش و در نهایت بخرند را تامین کنندو در مرحله آخر باید هرچه سریع‌تر‌ بدهی به قطعه‌سازان را پرداخت کنند.

علت افزایش قیمت خودرو

mehdiofficial

۲۴ شهریور ۱۳۹۷

مطالب پیشنهادی