درخشش سینمای عراق در مراسم اسکار

 درخشش سینمای عراق در مراسم اسکار
 فیلم سینمایی عراقی هم در زمره برندگان جوایز اسکار قرار گرفت. و توانست عنوان بهترین فیلم غیرانگلیسی را ازآن خود کند. به نظر میرسد هنرمندان عراقی نیز برای درخشش در آکادمی اسکار حرف هایی برای گفتن دارند و برای هشتمین بار در این مراسم شرکت میکنند.
سینمای عراق امسال با فیلم باد سیاه در شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی جوایز سینمایی اسکار حضور خواهد یافت.
 فیلم «باد سیاه» ساخته «حسین حسن» به عنوان نماینده سینمای عراق در شاخه بهترین فیلم خارجی نودمین دوره جوایز سینمایی اسکار انتخاب شد. این فیلم روایتگر یک داستان عاشقانه در بحبوحه اشغال شهر شنگال عراق توسط داعش و نسل کشی ایزدی‌هاست.

این هشتمین‌بار است که سینمای عراق فیلمی را به آکادمی اسکار معرفی می‌کند. پیش از این در سال ۲۰۰۵ فیلم «مرثیه برف»، ۲۰۰۶ «رویاها»، در سال ۲۰۰۷ «ژانی گل»، ۲۰۱۰ «پسر بابل»، سال ۲۰۱۴ فیلم «مردان»، ۲۰۱۵ «خاطرات روی سنگ» و سال گذشته نیز فیلم «ال کلاسیکو» نمایندگان عراق در جوایز سینمایی اسکار بودند.

پیش از این نیز فیلم «فرمان الهی» ساخته «پترا وُلپ» نیز به عنوان نماینده سینمای سوئیس در جوایز اسکار ۲۰۱۸ معرفی شده بود.

آخرین مهلت معرفی فیلم از سوی کشورها برای حضور در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی دوم اکتبر (۱۰ مهرماه) است و آکادمی اسکار پس از بررسی فیلم‌های واجد شرایط برای رقابت در این شاخه را معرفی می‌کند.

در ابتدا ۹ فیلم به فهرست بلند راه خواهند یافت و در انتها پنج فیلم به عنوان نامزدهای نهایی بهترین فیلم خارجی سال انتخاب می‌شوند.

مراسم نودمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز چهارم مارس (۱۴ اسفند) برگزار خواهد شد. سال گذشته اصغر فرهادی با فیلم «فروشنده» توانست دومین اسکار خارجی را برای سینمای ایران به ارمغان بیاورد.

ایسنا

 

myportal

۲۴ مرداد ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی