بانوان ایرانی و محصولات آرایشی

بانوان ایرانی و محصولات آرایشی

امروزه استفاده از محصولات آرایشی در میان ایرانی ها نسبت به سال های قبل رواج بیشتری یافته است. خانم های ایرانی در زمینه مصرف محصولات آرایشی در میان دیگر کشورهای همسایه رکورددار هستند . می خواهیم به بررسی بیشتری لوازم آرایشی خریداری شده توسط ایرانیان بپردازیم همچنین به عوارض استفاده از لوازم آرایش نامرغوب نیز اشاره کنیم. ریمل، کرم پودر، رژلب و لاک از پراستفاده محصولات آرایشی در میان بانوان ایرانی به شمار می روند.

ریمل روی کرم‌پودر!

زیرتیتر: مروری جزئی بر بازار لوازم آرایشی و کشف پرفروش‌های این بازار

آمار رسمی می‌گوید ایران بعد از عربستان، بیشترین میزان مصرف لوازم آرایشی را در خاورمیانه دارد. بازار خرید لوازم آرایشی داغ‌داغ است. خانم‌ها مشتریان اصلی و پروپاقرص این مواد هستند، اما متأسفانه اکثراً اطلاعات كافی در مورد این وسایل ندارند. این در حالی است که بیشتر لوازم آرایشی که با قیمت‌های ارزان و به‌صورت قاچاق عرضه می‌شود، تقلبی است و با ظاهری قابل‌توجه و با نام کمپانی‌های معروف در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد! فارغ از این حرف‌ها، سؤال این است کدام یک از لوازم آرایشی بیشترین آمار فروش را در ایران دارد؟

مژه‌های مخملی با ریمل

طبق آماری که گرفته‌شده بیشترین لوازم آرایشی که مورداستفاده خانم‌های ایرانی قرارگرفته و رتبه اول را به خود اختصاص‌داده، ریمل است؛ زنان ایرانی به‌طور میانگین یک ریمل را در یک‌ماه مصرف می‌کنند که در مقایسه با کشورهای دیگر بسیار زیاد است! از آن‌جا که سلول‌های پوست دور چشم بسیار نازک و حساس است، مواد شیمیایی به‌راحتی جذب آن شده و احتمال عفونت‌های چشمی نیز بالا می‌رود که حتی در موارد شدیدتر به قرنیه چشم آسیب می‌رساند و درنهایت اشکال در بینایی به‌وجود می‌آورد. این فرآورده‌ها به‌دلیل داشتن مواد نگهدارنده و رنگی می‌توانند باعث التهاب و حساسیت شوند که به‌صورت عوارضی چون آبریزش، خارش، پف‌آلودگی پلک‌ها و سوزش چشم بروز می‌کنند. استفاده طولانی‌مدت از ریمل باعث بسته‌شدن منافذ پوست، تغییررنگ و بدشکل‌شدن مژه شده و بعد از مدتی مژه‌ها استحکام اولیه خود را از دست می‌دهند.

کرم‌پودر بر سکوی دوم

از عوارض استفاده از لوازم آرایشی نامرغوب روی پوست می‌توان به ایجاد زمینه جوش‌زایی، تیره‌شدن، ازبین‌رفتن شادابی، بازشدن منافذ، خشکی و التهاب شدید اشاره کرد. لوازم آرایشی به‌خودی‌خود باعث پیری زودرس و چروک نمی‌شود، اما می‌تواند باعث خشکی پوست شود و خشکی می‌تواند حالت چروک کاذب را ایجاد کند. معمولا یکی از علل چروک، خشکی شدید پوست بوده که ممکن است با استفاده از لوازم آرایشی نامرغوب اتفاق بیفتد؛ بنابراین کرم‌پودر علاوه‌بر کاربردهای آرایشی موارد استفاده دیگری هم پیدا می‌کند؛ برای پوشاندن جوش‌ها و جای آن‌ها و چین‌وچروک بیشتر از کرم‌پودر و پنکک استفاده می‌شود و به این ترتیب فروشنده‌های لوازم آرایشی این محصول را در رده دوم پرفروش‌ها قرار می‌دهند.

رژلب در رتبه سوم

حالت نوبت رسید به رتبه سوم. بله درست حدس زدید! خانم‌های ایرانی رژلب را بعد از ریمل و کرم‌پودر زیاد استفاده می‌کنند؛ اما حواس‌تان باشد اگر رژلب زیاد استفاده می‌کنید، حتی‌الامکان از رژلب‌های مایع استفاده کنید تا درون پوست لب‌تان نفوذ نکند. مراقب باشید اگر رژلب‌تان مدت طولانی روی لب‌های‌تان بماند، به‌خاطر مقدار بالای سربی است که در آن وجود دارد که باعث عفونت‌های پوستی، ریزش مو، آکنه و بروز صدمات جبران‌ناپذیری در بدن می‌شود. از طرف دیگر رژلب‌های قرمز نسبت به دیگر رنگ‌ها آسیب بیشتری به بدن وارد می‌کنند. رنگدانه‌های قرمزی که در این رژلب‌ها وجود دارد، می‌تواند مشکلاتی برای کلیه‌ها، کبد و حتی گلبول‌های سفید نیز به‌وجود بیاورند.

لاک‌ها هم وارد بازی می‌شوند

شاید باورتان نشود، اما لوازم آرایشی که رتبه چهارم را به خودش اختصاص‌داده چیزی نیست جز لاک‌های کوچک که مصرف‌شان در کشورمان سربه‌فلک زده است و کمتر خانمی را می‌بینید که از لاک‌های رنگی برای زیباترشدن دستانش استفاده نکند؛ اما این نکته را هم یادآور شویم که ناخن‌های هر فرد نشان‌دهنده سلامت آن فرد است. پس سعی کنید لاک‌هایی را انتخاب کنید که فاقد مواد سمی باشند و طوری لاک بزنید که لاک روی منطقه پایین ناخن را نپوشاند.

myportal

۲۰ خرداد ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی